Przejdź do treści

Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy?

  • przez

cell-phone-801946_1920Sklepy internetowe, które właśnie są przeciwieństwem do aukcji na Allegro z reguły nie są one wyposażone w system oceniania. W dobie tak silnej konkurencji zdecydowanie trudniej jest wybić się na rynku ze swoimi produktami. Jak więc skutecznie prowadzić sklep internetowy, by osiągnąć prawdziwy sukces? Czego należy unikać, aby nie popaść w niełaskę internautów? Poniżej określamy kilka pomocnych wskazówek.

Sklepy internetowe – najważniejsze wskazówki

Po pierwsze bądź uczciwy. Przedstawiaj zawsze dokładne opisy produktów. Duża ilość internautów w Polsce skarży się, iż zakupiony w sieci towar jest niezgodny z opisem. Sprzedawcy bardzo często starają się przedstawić sprzedawane przedmioty w bardzo dobrym świetle, a czasem nawet ukrywać wady techniczne. Należy pamiętać, iż nawet, gdy oddanie pieniędzy nie będzie żadnym problemem to negatywna opinia już pozostanie w świadomości klienta. W razie świadomej wpadki warto jest osobiście przeprosić klienta oraz pokazać mu, iż nie zależy nam jedynie na zarobionych pieniądzach. Telefon z przeprosinami i wymiana towaru oraz ewentualnie dorzucenie jakiegoś bonusu mogą bardzo wpłynąć na poprawę wizerunku. Nawet jeżeli klient już do nas nie wróci, to zawsze możemy liczyć na brak jakiejkolwiek krytyki na zewnątrz. Wskazuje się jednak, iż trzeba jedynie działać szybko oraz być szczerym wobec kupującego. Bardzo ważny jest system wymiany opinii. Coraz to więcej sklepów internetowych, zostaje obustronną platformą komunikacyjną. Warto zatem zadbać o pozostawienia miejsca na komentarze naszych klientów. Właśnie dzięki temu wzrośnie zaufanie dla nas w oczach nowo odwiedzających nas przyszłych klientów, gdyż będą oni mogli przed zakupem danego przedmiotu przeczytać opinie o sklepie. Warto również zainwestować w pozycjonowanie sklepu. Szczególnie, jeżeli sprzedajemy bardzo dużą ilość zróżnicowanego towaru, to wtedy warto zastosować strategię tak zwanego „długiego ogona”. Nie chodzi tutaj tylko o to, aby każdy opis był unikalny.

Interakcja z użytkownikami

Bardzo wskazane jest, aby opis danego artykułu zawierał unikalne cechy, które będzie trudno znaleźć u konkurencji. Jeśli mamy środki przeznaczone na inwestycje w sklep, to bardzo dobrym pomysłem jest prezentacja multimedialna produktów, nasz przyszły klient musi poczuć się tak, czy był on w prawdziwej przymierzalni. Interakcja z użytkownikami jest to jeden z kluczowych elementów, które mogą wpłynąć na ilości zakupionych rzeczy. Zadbaj również o szybką dostawę towaru. Jeśli w miarę regularnie wysyłamy towary, to dobrym pomysłem jest podpisać umowę z kurierem. Co za tym idzie warto poinformować klienta o wysłaniu towaru oraz przewidywanej dacie otrzymania. Staraj się na bieżąco odpowiadać na zadane zapytania klientów. Prowadząc taki sklep internetowy należy liczyć się z możliwością zadawania dużej liczby pytań. Czekanie tylko na to kiedy i ile przedmiotów zostało dodanych do koszyka przez klienta nie przyniesie nam z pewnością zbyt dużej popularności. Będąc przyjaznym dla swoich użytkowników, kreuje się nasz wizerunek, dzięki czemu nowi odwiedzający chętniej zakupią nasz towar. Jest to marketing szeptany, który ma istotny wpływ na rozwój każdego sklepu.

Podsumowując sprzedawcy bardzo często starają się przedstawić sprzedawane przedmioty w bardzo dobrym świetle, a czasem nawet ukrywać wady techniczne. Należy pamiętać, iż nawet, gdy oddanie pieniędzy nie będzie dla nas żadnym problemem to negatywna opinia już pozostanie w świadomości klienta. Wskazuje się, iż nie do końca świadomej wpadki warto często osobiście przeprosić klienta oraz pokazać mu, iż nie zależy nam jedynie na zarobionych pieniądzach. Telefon z przeprosinami i wymiana towaru oraz ewentualnie dorzucenie jakiegoś bonusu mogą bardzo wpłynąć na poprawę wizerunku.