Płatności

Geolokalizacja płatności – dowiedz się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie

Październik 11 2018

Geolokalizacja to usługa, która zrewolucjonizowała internet i w dużej mierze odpowiada za to, jak wygląda sieć, którą znamy. Na czym polega? Jest to technologia, która każdorazowo ustala, gdzie fizycznie znajduje się w danej chwili użytkownik odwiedzający stronę internetową. To właśnie dzięki geolokalizacji w czasie wyjazdu wakacyjnego widzimy reklamy dotyczące miejscowości, w której wypoczywamy. Geolokalizacja pozwala też na popularne na Facebooku meldowanie się w miejscach, które właśnie odwiedzamy. Zasadę geolokalizacji wykorzystują też serwisy społecznościowe, podsuwając nam informację o osobach, które znajdują się w pobliżu i zachęcając do nawiązania kontaktu. Słowem – trudno sobie wyobrazić internet bez tej opcji, choć geolokalizacja budzi też niekiedy zrozumiałe kontrowersje związane z prywatnością użytkowników internetu. Warto jednak pamiętać, że używana w odpowiedzialny sposób w żaden sposób nie powinna stanowić zagrożenia.

Teraz geolokalizacja wkroczyła także w świat płatności online. Oferują ją między innymi Dotpay. Do czego może się przydać i kiedy warto wprowadzić ją do swojej firmy?

Geolokalizacja jest nieoceniona w przypadku firm, które sprzedają w internecie produkty cyfrowe posiadające licencję na dany obszar. W takiej sytuacji to na sprzedawcy ciąży odpowiedzialność za transakcję niezgodną z licencją. Geolokalizacja płatności pozwala więc precyzyjnie określić, czy danemu użytkownikowi możemy sprzedać produkt. W przypadku handlu międzynarodowego ułatwia też realizację obowiązków podatkowych. 

W przypadku globalnej sprzedaży pochodzenie użytkownika generalnie ma ogromne znaczenie. Na przykład pozwala na automatyczne dopasowanie wersji językowej strony do kraju, z którego pochodzi klient. Dzięki temu, że nie musi on samodzielnie przełączać języka witryny, może czuć się bardziej komfortowo i oszczędzić czas, a to skłania do dokonania zakupów w tym właśnie sklepie. Ten sam mechanizm możemy wykorzystać, jeśli oferujemy zakup w różnych walutach – klient zobaczy ceny produktów w walucie, której używa. To także ułatwia proces zakupów. 

Geolokalizacja płatności pozwala też lepiej zarządzać międzynarodowym rozwojem swojej firmy, bo dostarcza bezcennych danych o tym, jak kształtują się zachowania konsumentów na różnych rynkach. Na przykład pozwala wychwycić, że pojawia się nowy rynek i warto przygotować kolejną wersję językową strony lub wyjść z akcją marketingową skierowaną właśnie do klientów z tego kraju.

Geolokalizacja pozwala też wychwycić nietypowe zachowania na stronie, na przykład nienaturalnie duży i nagły wzrost odwiedzić z konkretnego miejsca, co może sugerować próby ataku hackerskiego – w takiej sytuacji niezbędne jest wzmocnienie systemu zabezpieczeń sklepu. 

 

Udostępnij