Płatności

Serwisy płatności zyskują na znaczeniu

Grudzień 15 2016

Szybki transfer gotówki za pomocą serwisów płatności to nie tylko coraz częstsza metoda płacenia za zakupy w sieci, ale też rozwiązanie, którego oczekuje coraz więcej konsumentów. Przede wszystkim klienci potrzebują prostych i szybkich rozwiązań – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący serwisów płatności, które zyskują na znaczeniu. Przeczytaj go koniecznie!

W badaniu udział wzięło 1,5 tyięcy. internautów. Generalnie rzecz ujmując wyniki pokazują, że rośnie zainteresowanie Polaków nowoczesnymi formami płatności za zakupy w sieci. Jednak, pomimo że większość respondentów nadal reguluje należności przelewem bankowym (67 procent kupujących w sklepach internetowych oraz 76 procent na aukcjach) lub gotówką przy odbiorze (59 procent w e-sklepach oraz 52 procent na aukcjach), coraz więcej z nich stawia na serwisy takie jak: PayU, PayPal, DotPay czy Allpay. Nie da się ukryć także, że płatności za pośrednictwem tego typu rozwiązań deklaruje 42 procent użytkowników e-sklepów oraz 50 procent aukcji internetowych. Natomiast odsetek osób korzystających z systemów płatności wzrósł w przypadku e-sklepów o 19 punktów procentowych, a aukcji o 13 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem.

Przede wszystkim jednak ankietowani coraz częściej wymieniają serwisy płatności jako jedne z najlepszych opcji regulowania należności za zakupy online. Poza tym to rozwiązanie za optymalne uznaje 26 procent klientów e-sklepów oraz 31 procent kupujących na aukcjach.

Warto wspomnieć także o tym, że badanie pokazuje także, że powiększa się grono klientów, którzy płacą za towary czy usługi kupowane w sieci kartą kredytową lub wirtualną kartą do transakcji zdalnych tzw. e-kartą (28 procent klientów e-sklepów oraz 18 procent aukcji), w siedzibie sprzedającego (14 procent e-sklepów oraz 11 procent aukcji) lub regulują należności SMS-em (8 procent e-sklepów oraz 3 procent aukcji).

Poza tym Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej, zwraca uwagę na to, że rola nowoczesnych form płatności będzie rosła, czego odzwierciedleniem są deklaracje badanych. Chodzi oto, że ankietowani coraz częściej wymieniają serwisy płatności jako jedne z najlepszych opcji regulowania należności za zakupy online. Natomiast to rozwiązanie za optymalne uznaje 26 procent klientów e- sklepów oraz 31 procent kupujących na aukcjach.

Co ciekawe, z kolei Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, uważa, że możliwość płatności za pośrednictwem nowoczesnych systemów to korzyść zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Zwykle klienci oczekują prostych i szybkich rozwiązań, dlatego na znaczeniu zyskują rozwiązania, które nie wymuszają na użytkowniku konieczności logowania czy podawania haseł.

Udostępnij