E-handel

Możliwości e-handlu

Grudzień 20 2016

Prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Oczywiście najpopularniejsze z nich znajdują się w Chinach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Niemczech. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący otwierających się bram e-możliwości. Przeczytaj go koniecznie!


Zacznijmy od tego, że 66% kupujących nie ma obaw kupując od sprzedawców z zagranicy. Musisz także wiedzieć, że równocześnie, rośnie liczba osób, które nie tylko kupują, ale także zarabiają online: ponad 29% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali e-płatność za swoje produkty i usługi dostarczone online, a 35%, że sprzedało online produkty, których już nie używa.

Poza tym zgodnie z najnowszym badaniem wykonanym na zlecenie PayPal przez GfK[1], prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Natomiast wśród najpopularniejszych krajów, gdzie kupują e-konsumenci transgraniczni, są Chiny (36%), Wielka Brytania (31%), Stany Zjednoczone (24%) i Niemcy (23%). Trzeba przyznać, że zainteresowanie zakupami na zagranicznych rynkach idzie w parze z nowymi wartościami, którymi kierują się polscy e-konsumenci w trakcie zakupów. Ponadto, co ciekawe, poszukiwanie najlepszych okazji cenowych nie jest już jedyną, najważniejszą wytyczną. Jednak najczęstszym powodem zakupów polskich konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych we własnym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów), ale także lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy, oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług.

Generalnie tylko w przypadku Chin, decyzja zakupowa opiera się głównie na korzystnych cenach i jest to główna motywacja dla 71% polskich e-konsumentów kupujących na tym rynku.
Warto wspomnieć także o tym, że mimo, że decyzja o zakupie wybranych produktów może przyjść znacznie łatwiej ze względu na atrakcyjne oferty w Chinach, konsumenci kupujący na zagranicznych rynkach zwracają również uwagę na dodatkowe opcje ochrony kupujących które umożliwiają robienie zakupów z dodatkową pewnością w przypadku nieprzewidzianych wypadków. Generalnie rzecz ujmując możliwość kupienia produktów objętych preferowaną metodą ochrony kupujących została wybrana przez 41% polskich konsumentów, jako czynnik, który mógłby ich dodatkowo skłonić do e-zakupów.
Musimy pogodzić się z tym, że cyfrowa globalizacja handlu stała się faktem, a polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją jest zalety.

Udostępnij