E-handel

Do jakich celów można wykorzystać geolokalizację?

Sierpień 18 2018

Przeciętny użytkownik używa funkcji lokalizacji głównie po to, by sprawnie przemieszczać się po swoim mieście lub po przestrzeni, w której jest po raz pierwszy. Takie rozwiązanie znacznie ułatwiło nasze codzienne funkcjonowanie – posiadając smartfona i dostęp do Internetu (a i to nie jest koniecznie w niektórych aplikacjach) już po kilku minutach odnajdziemy się w nowym miejscu lub dowiemy się o utrudnieniach na danym odcinku drogi. Z geolokalizacji możemy korzystać jeszcze na wiele różnych sposobów, o których dzisiaj porozmawiamy. Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu. 

Czym jest geolokalizacja
Z definicji ten system ma służyć dokładnemu znalezieniu pozycji obiektu fizycznego. Tym obiektem może być człowiek lub przedmiot, np. wszelkie urządzenia elektroniczne (komputery, telefony, tablety), albo gwiazdy! Do określenia lokalizacji zwykle używa się systemu GPS lub podobnych systemów opartych na odbiorze sygnały z satelity, adresu IP, jaki posiadają urządzenia elektroniczne czy radarów. Ta funkcja sprawdza się dobrze nie tylko w sytuacji, kiedy zgubimy się w jakimś miejscu lub jedziemy w podróż. Wiele operatorów telefonii komórkowej udostępnia rodzicom małych dzieci opcję tzw. „powiedz gdzie jestem” – w razie zaginięcia dziecka, mamy dostęp do informacji na temat lokalizacji jego telefonu komórkowego. Taki nadajnik możemy zafundować też zwierzakowi lubiącemu przygody. Ale to nie wszystko. 

Działania marketingowe a geolokalizacja płatności
Okazuje się, że z funkcji geolokalizacji na szeroką skalę zaczęli korzystać przedsiębiorcy, w szczególności tacy, którzy prowadzą dystrybucję online. Na bazie adresu IP klientów, mogą w stanie określić, z jakich miejsc są wykonywane wpłaty. To pozwala na zorientowanie się, jaka grupa odbiorców interesuje się ofertą danej firmy. Taka wiedza może być niezwykle pomocna, jeśli prowadzimy sklep online na międzynarodowych domenach – na bieżąco kontrolujemy obszary, z których wędrują do nas przelewy. Dzięki temu możemy zaplanować odpowiednio wyprofilowane kampanie marketingowe – nie jedną, ogólną dla wszystkich potencjalnych użytkowników, ale mniejsze oferty skierowane do konkretnych osób i np. wysyłać im kody rabatowe lub informować o nowościach priorytetowo. Jak wiadomo, takie działanie sprzyja budowaniu pozytywnej relacji pomiędzy kupującym a sprzedającym. Zyskujemy większe zaufanie oraz skuteczność. Warto zatem przejrzeć oferty różnych agentów rozliczeniowych. W Polsce funkcję geolokalizacji płatności oferuje m. in. serwis Dotpay.pl - jeśli korzystasz z tego operatora, dopytaj w jaki sposób możesz odczytać dane z Twojego panelu administracyjnego. 

Czy geolokalizacja płatności jest przeznaczona jedynie dla przedsiębiorstw działających w Internecie?
Niekoniecznie! Wyedukowany przedsiębiorca zrobi z niej użytek prowadząc swój biznes stacjonarnie. Mając kilka punktów usługowych bez problemu sprawdzi, który z nich cieszy się największą popularnością wśród klientów, a w którym trzeba przemyśleć strategię rozwoju. Będzie mieć także dostęp do informacji z jakich regionów przybywają goście, co także jest ciekawym punktem zaczepnym do zmian.

 

Udostępnij