Płatności

Geolokalizacja płatności – innowacyjna usługa w ofercie Dotpay

Październik 17 2018

Dotpay to operator płatności online, który oferuje nie tylko liczne kanały płatności internetowych (przelewy, płatności kartą, portfele wirtualne, szybkie płatności blik, płatności cykliczne, odroczone i ratalne), ale też szereg dodatkowych usług i funkcjonalności, które wspierają sprzedawców w prowadzeniu biznesu w sieci. Na szczególną uwagę zasługuje proponowana przez Dotpay geolokalizacja płatności. Jest to usługa innowacyjna, która pozwala przenieść funkcjonowanie sklepu internetowego na zupełnie inny poziom, umożliwiając rozwój firmy i zwiększenie jej zysków.

Na czym polega geolokalizacja płatności? Sam mechanizm nie jest skomplikowany. Współczesna technologia pozwala z dużą precyzją określić fizyczną lokalizacją każdego użytkownika internetu. I choć budzi to spore kontrowersje i część osób obawia się utraty prywatności w internecie, dzięki lokalizacji możemy otrzymywać internet spersonalizowany i korzystać z usług, które bez tej opcji byłyby dla nas niedostępne. Z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego zastosowanie geolokalizacji płatności umożliwia uzyskanie danych, które pozwolą na usprawnienie działania firmy i jej dalszy rozwój.

Geolokalizacja płatności jest jednym z najważniejszych źródeł statystyk i danych, które poprzez pokazanie zachowani użytkowników są dla sprzedawcy materiałem, który pozwala określić kierunki rozwoju firmy oraz zaplanować działania marketingowe. Ma to znaczenie przede wszystkim dla sklepów internetowych, które działają na rynku globalnym. Na przykład, jeśli sprzedawca miał od dłuższego czasu stabilny ruch z terytorium Czech, a nagle z danych geolokalizacji płatności wynika, że liczba transakcji radykalnie spadła, może to oznaczać, że na czeskim rynku wyrosła konkurencja i należy zaplanować działania, które pomogą się z nią zmierzyć, na przykład atrakcyjne rabaty targetowane na ten rynek czy akcja promocyjna. Przyczyną może być też spadek pozycji strony sklepu na liście wyników wyszukiwania – w takiej sytuacji warto zainwestować z działania SEO, które poprawią te wyniki. Bez geolokalizacji sprzedawca nie miałby szans, by tak szybko zareagować na negatywne tendencje.

Z danych geolokalizacji płatności może też wynikać coś odwrotnego – wzrost zainteresowania sklepem na danym rynku. W takiej sytuacji rozwój firmy powinien zakładać stworzenie nowej wersji językowej – dzięki geolokalizacji możliwe jest wyświetlanie jej klientom automatycznie, bez konieczności ręcznego przełączania języka witryny. To damo dotyczy waluty, w jakiej wyświetlane są ceny na stronie oraz informacji o przesyłce, która jest sprofilowana pod dany kraj. 

 

Udostępnij