Płatności

Polacy wybierają system płatności mobilnych Blik

Styczeń 7 2018

Dzisiejsi użytkownicy poszukują innowacyjnych oraz funkcjonalnych rozwiązań również w obszarze płatności online. W trakcie dokonywania zakupów w sklepach internetowych, wybieramy te płatności, które są szybkie, wygodne i proste w użyciu. Polscy konsumenci chętnie zatem sprawdzają wszelkie nowoczesne elektroniczne formy płatności. Jedną z ciekawszych innowacji jest właśnie płatność mobilna Blik, która pozwala na natychmiastowe i komfortowe płacenia przy użyciu smartfonu.

Aktualnemu dynamicznemu rozwojowi płatności online sprzyja w Polsce wiele czynników. Istniejące otoczenie regulacyjne, zwiększający się poziom innowacyjności oraz zakres dostępności infrastruktury płatniczej sprawia, że w naszym kraju pojawiają się coraz ciekawsze rozwiązania z obszaru rynku e-commerce. Poza tradycyjnymi metodami, polski konsument ma możliwość korzystania z mobilnej płatności Blik, która w znacznym stopniu ułatwia codzienne funkcjonowanie.

Co to jest?
Blik to polski system płatności mobilnych, pozwalający wszystkim użytkownikom smartfonów na realizację płatności w sklepach i różnego rodzaju punktach usługowych. Sama transakcja jest realizowana między klientem z aktywną aplikacją mobilną wydaną przez bank a akceptantem, który obsługiwany jest przez agenta rozliczeniowego. Akceptantem może być sklep bądź inny punkt usługowy. Podstawowy mechanizm identyfikacyjny to jednorazowe kody, generowane przez system Polskiego Standardu Płatności, które wydawane są na żądanie odpowiedniego banku. W celu maksymalnego zwiększenia bezpieczeństwa i jakości obsługi, kody są unikalną kombinacją sześciu cyfr w przedziale od 0 do 9 i ważne są tylko przez dwie minuty. Po upływie tego czasu ważność kodu wygasa, a użytkownik może wygenerować następny. Wygenerowany kod wprowadzany jest do terminalu sklepowego, gdzie przebiega natychmiastowa autoryzacja i dokonanie zakupu.

Wciąż udoskonalany
BLIK pozwala na wypłacanie gotówki w bankomatach oraz płacenie w ponad 100 tysiącach terminali płatniczych. Liczba obsługujących go bankomatów i sklepów internetowych zwiększa się praktycznie z dnia na dzień tak, że możemy prognozować, że w niedalekiej przyszłości metoda będzie zupełną normą we wszystkich sklepach. Blik umożliwia ponadto dokonywanie płatności przy pomocy telefonu komórkowego w ponad 100 tysiącach sklepów, kawiarni, restauracji, kin czy innych punktach usługowo-handlowych. Choć system uruchomiono niedawno, to już można za jego pomocą płacić w kilkudziesięciu tysiącach sklepach i na stronach obsługiwanych przez integratorów płatności elektronicznych, jak Dotpay.

Udostępnij