Płatności

Geolokalizacja płatności – dowiedz się, jak ją wdrożyć i zastosować w swojej firmie

Październik 14 2018

Geolokalizacja to usługa, która zrewolucjonizowała internet. Na czym polega? Chodzi o ustalenie, gdzie pod względem lokalizacji fizycznej znajduje się dany użytkownik sieci. Ta widza pozwala na rozwój zupełnie nowych usług w ramach serwisów internetowych. To dzięki geolokalizacji możliwe jest meldowanie się w różnych miejscach na Facebooku, czyli zaznaczanie swojej obecności w jakimś punkcie, na geolokalizacji swoje działanie opierają też serwisy randkowe podpowiadające nam użytkowników znajdujących się w pobliżu. Dzięki geolokalizacji otrzymujemy też spersonalizowane reklamy dotyczące usług w najbliższej okolicy. Teraz geolokalizację płatności wprowadził do swojej oferty także Dotpay – duży operator płatności online. Kiedy warto z niej skorzystać? Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie? Oto kilka podpowiedzi. 

Geolokalizacja płatności pozwala lepiej dopełniać obowiązków podatkowych i prawnych, szczególnie gdy sprzedawca oferuje dobra cyfrowe. W tym przypadku może się zdarzyć, że licencja danego produktu obejmuje tylko określony obszar i nie może być udostępniana osobom z innych państw. Dzięki geolokalizacji płatności sprzedawca może zablokować możliwość dokonania zakupu przez osoby, które nie znajdują się na obszarze objętym licencją. To właśnie dlatego polscy użytkownicy serwisów VOD często narzekają na brak dostępu do ulubionych filmów i seriali podczas zagranicznych wyjazdów wakacyjnych. Warto jednak pamiętać, że pilnowanie tych kwestii jest obowiązkiem sprzedawcy narzuconym przez prawo.

Geolokalizacja płatności znacząco ułatwia tez zarządzanie biznesem, jeśli prowadzimy sklep internetowy skierowany na rynki międzynarodowe. Dzięki geolokalizacji możemy automatycznie przypisywać subdomenę, wersję językową oraz system walutowy, w jakim są wyrażone ceny do kraju, z którego pochodzi klient. Automatyzacja tego procesu znacząco ułatwi mu dokonywanie zakupów. Jeśli łączymy handel internetowy i tradycyjny, dzięki geolokalizacji możemy np. podpowiedzieć kupującemu najbliższe oddziały stacjonarne, np. w celu odbioru osobistego zamówienia. 

Geolokalizacja płatności dostarcza tez bezcennych z punktu widzenia sprzedawcy informacji o zachowaniach użytkowników. Analiza tych danych pozwala planować działania marketingowe oraz kierunki rozwoju firmy. Przykłady? Jeśli w naszym sklepie odnotujemy stały wzrost zainteresowania klientów z rynku niemieckiego, warto wziąć pod uwagę przygotowanie wersji witryny w języku niemieckim oraz zaoferowanie przesyłek dostępnych w tym kraju. Dodatkowo możemy wesprzeć naturalnie pojawiające się zainteresowanie naszymi produktami poprzez akcję marketingową skierowaną na rynek niemiecki. A więc dzięki geolokalizacji rozwijamy firmę, zwiększając jej zyski.

 

Udostępnij